Proje Adı:
ZAMER MATEMATıK OYUN MATERYALı
Proje Kategorisi:
ilkogretim_6_8
Proje Amacı:
Ondalık sayılar,çemberde açılar,koordinat düzlemi konularını bir matematik materyali yardımıyla oyun tadında öğrencilere sevdirip kavratabilmek.
Proje Hedefleri:
1)ıNTERNETTEN KAYNAK TARAMASI YAPILACAK.
2)KÜP şEKLıNDEKı CAMDAN ÜÇ KONUYU DA ıÇEREN BıR MAKET YAPMAK.
3)MAKET YARDIMIYLA ÖğRENCıLERE SORU CEVAP VE DENEME-YANILMA YÖNTEMLERıNı UYGULAMAK.
4)ÖğRENCıLERıN MERAK VE ıLGıSıNı YARIşMACI KıMLığıNı ÖNE ÇIKARARAK BU KONULARI DAHA ıYı ANLAMALARINI SAğLAMAK.
Proje Tanıtımı:
LıTERATÜR TARAMASI :
www.primarygames.co.uk
www.mathgames.com
www.biltek.tübitak.gov.tr
GERÇEKLEşTıRıLEN FAALıYETLER:
Cam küp maketi yapıldı.
Camın bir yüzüne asetat üzerinde yazılı 360 derecelik çember yerleştirildi.
Diğer yüze 0 ile 1 arası 100 parçaya bölünmüş ondalık sayıları kavratıcı sayı doğrusu şeklinde asetat kondu.
Diğerine ise koordinat düzlemi kondu.
Maketin ortasına yanan ampul yerleştirildi.
A4 Soru kağıdı üzerine çizelgeleri çizilmemiş şablonlar hazırlanıp asetatların üzerine kapatıldı.
Ampul yanınca asetat üzerinden sonuçlar göründü.
PROJE TAKVıMı:
EKıM 1.2.3.4 HFT: Kaynak taraması yapıldı.
KASIM 1.2.3.4 HFT: Maket hazırlandı.Soru kağıtları hazırlandı.
Aralık1.2.3.4. HFT: Elektrik düzeneği kuruldu.
OCAK 1.2. HFT: Soru kağıtları hzırlandı.
KULLANILAN YÖNTEMLER:
Tasarım ,Çizim,Deneme yanılma
PROJE BÜTÇESı:
50 tl
ULAşILAN SONUÇLAR:
Ondalık sayılar,Koordinat düzlemi,Çemberde açılar konuları cam küp maket yapılarak materyalleştirildi ve oyun haline getirildi.Öğrencilerin sürekli bilgisayar oyunlarıyla zarar görmemesi için matematik konularını mekanik oyunlara çevirip konuları sevdirmeye ve öğretmeye çalıştık.ıleride bunu daha da geliştirip tüm konulara uyarlamayı hedefledik.
Proje Özeti:
Ondalık sayılar,çemberde açılar,koordinat düzlemi konularını oyun şeklinde öğrencilere sevdirerek anlatmak için maket yapıldı.Cam küpten yapılan maketin içine aydınlatma sistemi kondu.Camların üstüne konuları içeren asetat üzerinde sorular hazırlanıp yapıştırıldı.Boş A4 kağıdı da onun üstüne yapıştırıldı.Doğru cevabı bulmak için ampul yandığında asetattaki cevap ile öğrencinin cevabı rahatlıkla karşılaştırılabildi.Konular eğlenerek öğretildi.Oyunumuzdadiğer konuları da kullanmayı hedefledik.
Kaynak;egitimbilimolimpiyati.com
Word Dosyası Olarak Ekten ındirebilirsiniz..
Ekli dosyalar
-
12.4 KB Görüntüleme: 320