Moustapha Akkad Kimdir ?

KaRNeC

Yönetim Ekibi
Yönetici


Mustafa Akkad (Moustapha Akkad; d. 1935, Halep, Suriye - ö. 2005, Amman, Ürdün), Suriye asıllı Amerikalı yönetmen.
Hollywood 'da başarılı olmuş çok ender Arap (veya Müslüman) asıllı kişilerden biridir. 19 yaşında Los Angeles Kaliforniya Üniversitesi 'nde (UCLA) tiyatro eğitimi almak üzere ABD'ye gitmiş, Güney Kaliforniya Üniversitesi'nde (USC) lisans yapmıştır. Gelmiş geçmiş en büyük Amerikalı yönetmenlerden (Kızılderili asıllı) Sam Peckinpah'ın yanında yetişmiştir.

Çağrı ve Ömer Muhtar/ Çöl Aslanı filmlerinin yönetmeni, Halloween filmlerinin prodüktörüdür.
En tanınmış filmi olan Çağrı eşzamanlı olarak, biri Batılı seyircilere hitap edecek şekilde (başrollerde Hz. Hamza'yı canlandıran Antony Quinn ve Ebu Sufyan 'ın karısı Hind'i canlandıran Irene Papas olmak üzere), diğeri de Arap ve Müslüman dünyasına hitap edecek şekilde, ve el Risale adı altında çekilmiştir. 'Doğu' versiyonunda Hind rolünü Muna Vasıf (Mouna Wasef), Ebu Sufyan'ı (Çağrı'da olduğu gibi) Michael Ansara canlandırmış, Hz. Hamza, Hz. Bilal ve Zeyd rolleri anlatım içinde çok daha kısa görünümlere indirgenmiştir.
Çağrı gibi, ağrlıklı olarak Libya devleti tarafından finanse edilen ve bu ülke halkının 1920-1930'larda Ömer Muhtar önderliğinde ıtalyan sömürgeciliği'ne karşı mücadelesini konu eden 'Ömer Muhtar: Çöl Aslanı' etkileyici savaş sahneleri ile dikkati çekmiştir.

Mustafa Akkad hayatının son 10 yılını Selahaddin Eyyubi'nin hayatını konu edecek bir film için sponsor arayarak geçirmiştir.
11 Kasım 2005'de Amman, Ürdün 'de 3 uluslararası otelin bombalanması hadisesinde kızı Rima ile birlikte hayatını kaybetmiştir.


Başka Bir Kaynaktan Hayatı:

Çağrı ve Ömer Muhtar filmlerinin yönetmeni Mustafa Akad, önceki gün Ammanda gerçekleştirilen terör saldırılarında hayatını kaybetti. Filmleriyle ıslamın aydınlık mesajını tüm dünyaya duyuran Akad, Müslümanların gönlünde taht kurmuştu.

Önceki gün Ammanda bir otele düzenlenen terör saldırısında yaralanan Suriyeli ünlü yönetmen Mustafa Akad (70), dün sabah hayata veda etti. Aynı saldırıda kızını da kaybeden Akad, yaptığı filmlerle milyonlarca Müslümana sinemayı sevdirmişti. Akadın başyapıtı olan 1976 tarihli Çağrı (The Message) filmi, ıslam dünyasının kült filmlerinden biri oldu. Yine Akada ait olan ve ıslamiyetin doğuşunu konu alan Er-Risale adlı filmin, ünlü oyuncular Anthony Quinn ve Irene Papas ile zenginleşmiş versiyonu olan Çağrı, hâlâ ıslam tarihi hakkında yapılmış en nitelikli yapım olma özelliğini koruyor. Tüm ıslam coğrafyasında özellikle dinî günlerde pek çok televizyon tarafından gösterilen film, dünya kamuoyunda ıslamiyete karşı önyargılı yaklaşımları da büyük ölçüde kırdı. Akad, bir söyleşisinde, konusuyla olduğu kadar müziğiyle de belleklerde yer eden Çağrının, birçok insanın Müslüman oluşuna vesile olduğunu dile getirmişti. Yönetmenin, bir başka önemli filmi Çöl Aslanında (Lion of the desert) ise sömürgeciliğe direnen Libya halk kahramanı Ömer Muhtarın özgürlük mücadelesini anlatmıştı. Kültür-Sanat

[AKAD ıÇıN NE DEDıLER?]

Mustafa Akadın ölümü çok trajik

Atilla Dorsay (sinema eleştirmeni): Ortadoğunun sayılı iyi yönetmenlerinden biri öldü. Bu ölüm o kadar trajik ki, son 20 yılda Müslümanlığı en iyi tanıtan, anlatan ve biz dahil dünya televizyonlarında sürekli gösterilen bir filmi yaratan Müslüman bir yönetmen, ıslâm adına yola çıktığını öne süren bir örgüt tarafından ve ikisinin de anavatanı olan ülkede öldürüldü. Bence bu, çıkış noktaları ve amaçları ne olursa olsun sonuç olarak adına terör dediğimiz korkunç, kanlı, akıl ve insanlık dışı olayı adeta suçüstü yakalayan son dönemin en önemli gelişmelerinden biri. Herkesin ve özellikle tüm Müslümanların üzerinde düşünmesi gereken önemli bir olay.

Akadın üç projesi daha vardı

ıhsan Kabil (Euroimages Türkiye Temsilcisi): Vefat haberine çok üzüldüm. Dünya sinemasına iki filmiyle iki kıymetli eser kazandırmıştı. Akad, bir anlamda Müslümanlar arasında genel şuurun tesis edilmesine yol açtı. ıki film hem aktüel, siyasî, tarihî ve iktisadî yönleri ağır basan hem de insanın dünya üzerinde varoluşunun vurgulandığı, iç dünya tezahürlerinin çok incelikli anlatıldığı eserlerdi. Hatta bu, Ömer Muhtarda, Çağrıdan daha çok hissedilir. 90lı yılların başında Türkiyeye geldi. ıstanbulun fethi ile ilgili bir film yapmak istedi. Plato meselesi çözülemediği için bu proje akim kalmıştı. Selahaddin Eyyübi, Fatih Sultan Mehmet ve Endülüs üzerine yapmayı düşündüğü üç projesi daha vardı; ama ömrü yetmedi. Akadın bu üç projesi de özellikle 11 Eylül sonrasında Müslümanlara karşı oluşan yanlış düşünceyi ortadan kaldırma açısından kayda değerdi.

Müslümanlara sinema önemli dedi

Mesut Uçakan (yönetmen): Akadın önemli projelerinden biri ıstanbulun fethiydi, olmadı. ıki filmiyle Müslümanları sinemanın da önemli olduğu gerçeği ile yüzleştirdi. Yeryüzünde sürekli olarak ezik ve mağlubiyet psikolojisi içinde yaşayan Müslümanların aslında güçlerini doğru yönlendirdiklerinde nasıl başarılı olacaklarını Akad, filmleriyle gösterdi. Akada, Batı sinemasında da hak ettiği değer verilmemiştir. Hollywood, yıllarca Akada ilgisiz kaldı. Dünya sinemasına yeni Mustafa Akadlar gerekiyor.

Projelerinin hayata geçmemesi kayıp

Sefer Turan (gazeteci): Uzun bir röportaj yaptık ve yayınladık. Duygu yüklü bir insandı. Çağrı filmi projesi nereden çıktı? diye sorduğumda, Çocuğum olmuştu, Ben bu çocuğa dinini nasıl öğreteceğim? diye sorduğumda kendi sorumluluğumu hatırladım ve yola öyle çıktım. demişti. Selahaddin Eyyübi ve ıstanbulun fethi projelerini hayata geçiremeden vefat etmesi bence büyük kayıp. Allah rahmet eylesin.

Geleneği sinema estetiği ile buluşturdu

Ayşe şasa (yazar): Çağrı ve Ömer Muhtar birer şaheserdi. Vefatına çok üzüldüm. Yaptığı filmlerle, geleneğin sinema estetiği ile buluşmasına büyük hizmeti oldu. ıslâm medeniyetinin dünyaya tanıtılması adına üstlendiği vazife önemliydi.

Mustafa Akadın en büyük hayali ıstanbulun fethini çekmekti
Zaman 12.11.2005
M. Nedim Hazar

ıstisnasız her mübarek gecede bütün Müslümanların aklına gelen ilk ve -belki de- tek filmdir Çağrı.

Bazılarımız onlarca (yüzden fazla izleyeni bilirim) kez seyretmesine rağmen, bıkmaz ve usanmaz. Nasıl bıkılsın ki? Bir film düşünün, insanlığın rahmet ve merhamet sebebini, sen olmasaydın vurgusunun sahibini anlatıyor. Üstelik ondan tek kare bile göstermeden. Çağrı filminin en önemli özelliği nedir biliyor musunuz? O kadar farklı ıslâm yorumu ve değişik nakil yolu olmasına rağmen, Çağrıdan çok önemli ve hassas olunan bir noktada kimsenin rahatsızlık duymadı. Hem ıslamî camiadan hem de diğerlerinden. Misal birçok ülkede halk Müslüman olmasına rağmen, idare yahut kanunlar ıslamiyete karşı hassastır. Bizde olduğu gibi… Ancak ne Rusyada, ne monarşiyle veya diktayla yönetilen halkı Müslüman olan ülkelerde bu filmden rahatsızlık duyulmadı.

Bunun en önemli sebebi, filmin yönetmeni Mustafa Akaddı. Bu durumu onunla tanışınca anlamak zor değildi. Sinema ile ilgili olan herkes gibi, ben de Akad ile görüşmek, hasbıhal etmek istiyordum; ancak onu davet edenlerin kurduğu tuhaf fanusu kırmak mümkün olmuyordu. Sonunda kaldığı otele gittim. Bir süre sonra yanında iki mihmandarı ile lobide göründü. Dışarıdan geliyordu, ona doğru yürürken mihmandarlar nazikçe görüşemeyeceğimi bildirdiler. Ancak ilginç bir şey oldu. Biz tam umudu kesmişken, resepsiyondan telefon olduğunu söylediler. Telefondaki Akaddı. O iki arkadaş gidene kadar beklerseniz, sizinle görüşürüm. dedi.

Yaklaşık iki saat süren sohbet boyunca, karşımızdaki sinema bilgesinden etkilenmemek mümkün değildi. Daha o dönem; Siz Türkler büyük ve görkemli filmleri biraz zor yaparsınız. tespitinde bulunmuştu. Biliyordu; çünkü sabırsızdık, uzun vadeli ve büyük düşünemiyorduk. Üstelik Akadın annesi bir Türktü!

Osmanlı tarihi onu müthiş etkiliyordu ve eninde sonunda bir Fetih filmi çekeceğini ısrarla söylüyordu. Müslüman insanın inancı ile sanatın asla çatışmayacağından bahsederek -Ömer Muhtar filminde olduğu gibi- dengeden bahsediyordu. Madde ile mananın dengesi. Çağrı filminin esprisi buydu. Hem sinematografik hem de içerik başarısı vardı onun filmlerinin. Kaderin garip tecellisine bakın ki, kendilerine ıslâm için mücadele ettikleri imajı veren merhametsiz canilerin bombasıyla kesişti yolu. ıslam için mücadele ettiklerini ileri sürenler öldürdü Allah ve peygamberini anlatan insanı. Eminim bombayı atan vicdansız ve cani ruhlu kişiler de ıslam tarihinin ilk basamağı olarak Çağrıyı izlemişlerdir. Umarım yaptığı hizmet kabrine ve ahiretine ışık olur…

Filmleri

Halloween: Resurrection (2002, prodüktör)
Halloween H20: 20 Years Later (1998, prodüktör)
Halloween: The Curse of Michael Myers (1995, prodüktör)
Halloween 5 (1989, prodüktör)
Halloween 4: The Return of Michael Myers (1988, prodüktör)
Free Ride (1986, prodüktör)
Appointment with Fear (1985, prodüktör)
Halloween III: Season of the Witch (1982, prodüktör)
Halloween II (1981, prodüktör)
Lion of the Desert (1981, Ömer Muhtar: Çöl Aslanı, prodüktör ve yönetmen)
Halloween (1978, prodüktör)
The Message (Çağrı, 1976, prodüktör ve yönetmen)
Risâlah, al- (El Risale, 1976, prodüktör ve yönetmen)



Etiketler: Mustafa Akkad kimdir ? Mustafa Akkad hayatı, Moustapha Akkad Kimdir ? ,Moustapha Akkad hayatı Moustapha Akkad biyografisi, Moustapha Akkad nasıl öldü, Moustapha Akkad kim öldürdü, Moustapha Akkad dramatik sonu
 
indirimler | replika saat | kurumsal SEO danışmanı | replika saat | taban puanları  | ajans pr Türkiye'nin en güncel ekonomi ve finans sitesi altin.us ile güncel altın fiyatlarını, dolar kuru ve euro kurunu takip edebileceğiniz gibi yatırım tavsiyeleri ile bankaların güncel kredi ve mevduat faiz oranlarını takip edebileceğiniz sitemizde altın fiyatları ya da dolar kuru takip sayfalarını takibe alabilirsiniz.

Instagram mavi tik almak artık daha kolay. Instagram / Facebook Account Verification, Instagram hesap onayı için sizin adınıza çalışmalarınızı yapıyoruz. Siz de güvenli bir şekilde instagram hesap onaylayan ajans arayışı içindeyseniz bizimle iletişim kurabilirsiniz. Mavitik.net sayfasından detaylı bilgileri edinebilirsiniz. 

Türkiye iş ilanları
Üst